zondag 7 maart 2021

state of being, 8 maart 2021




een idee dat nu al een paar keer in mij is opgekomen, bestaat uit een kleine, beheersbare verzameling van veertien of anders zeventien gedichten, goeddeels gerecupereerd uit myn eigenste adolescententijd...  een duizelingwekkende oefening - nu naar buiten te komen met iets van zolang geleden, dingen van tweeëndertig jaar terug - maar zonder dat vergoelykende geschiedkundige kader; dwz de acteur in my zal voor die belangryke totstandkoming van zo'n gedichtenverzameling de rol op zich moeten zien te nemen van die negentienjarige; de scholier don vitalski; my die antieke gedachten moetende zien eigen te maken: als iets van vandaag...
    van "het verborgen ryk" verkoop ik nu negen exemplaren per twee weken. oprecht het ideale scenario, die boekjes zyn niet gemaakt voor veel méér stervelingen - de bedoeling en het bestaansrecht ervan iets heel erg intiems zynde, iets in de aard van, laat ons zeggen, een persoonlyke brief aan jullie. ("aan jullie, myn vrienden! ik wens jullie een prettige maandag!")
    drie boeken voor de post prepareren, duurt op zich reeds ook veertig minuten, dus dat is ook genoeg. met b-post verkeer ik kennelyk in een staat van oorlog, zelfs; een exemplaar van "het verborgen ryk" dat voor Lizzie uit Berchem was bestemd, werd twee keer na mekaâr zonder nadere pardon naar me teruggestuurd, op den duur is liz zelf ervoor naar het kantoor gemoeten, om te horen wat er niet klopte (ze konden haar die uitleg niet telephonisch mededelen, en ook niet via mail - misschien had een gele briefkaart ook wel nog gekund...); die boekjes werden teruggestuurd: omdat er op de envelop geschreven had moeten staan, naast de huisnummer, die wel correct was, "bus 001". er is aan haar deur maar één brievenbus - dus vandaar: 001.
    de helft van myn boekjes geraken gewoon niet meer ter plaatse, ik ga op eigen krachten, binnenkort een privé-postdienst uit de grond moeten stampen - en dit alles, onderwyl ik éigenlyk best wel in aanbidding verkeer tot de post.
    morgen radio, de bindteksten, tim hier thuis. dinsdag vier uur lesgeven in schoten. woensdagnamiddag thuis digitale seminar. donderdag twee uur lesgeven in schilde. myn stripverhalenleesvoer is er stilaan weêral doorgejaagd - een té dure grap.

Geen opmerkingen: