zondag 11 april 2021

state of being, 12 april 2021

een prachtige zondag. natuurlyk: ik weet my al content als die oneindige druilregen het eventjes laat afweten! al ben ikzelf niet ver gesprongen - wél van by ons thuis tot aan het nafstation achter de schynpoort gereden, vermits luv my had weten te melden dat het alarmbelletje van de naftmeter in het dashboard reeds was beginnen te bliepen - daar kàn ik niet tegen!! total stress!!
    voorts voornamelyk bezig geweest met de "promotie" van "de aap van charles dickens". de algemene onverschilligheid van quasi de integrale wereldbevolking jegens het al dan niet voortzetten van myn litteraire wonderproject ("iedere maand een boekje") zou my ongeveer verpletterd achterlaten, ware het niet dat hier en daar toch iémand belt - en dan zélfs om my te zeggen: "kan ik al die vorige boekjes ook nog bestellen?" dat is dan prachtig bingo... ik màg niet zeuren - omdat dat enorm beledigend zou wezen tegenover dat handjevol intelligente mensen dat my wel degelyk steunt en vooruithelpt. m.a.w. die eindbalans zit goed, ik weet my oprecht een groothertog... éigenlyk ben ik echt waanzinnig goed bezig...
    laat snachts was ik uitgebreid actief in de machine-kamer, met bibliothecaire dingen... ook dit is weêr zoiets ongelooflyk verwaands, als je het nagaat: ik heb de tyd zelfs niet om myn nieuw aangekocht boeken een beetje te ordenen! al moet gezegd dat ik, in wezen, alweêr een nieve kast zou moeten... een maand of twee geleên nog maar, heb ik al myn cd's weggedaan (behalve die verzamelbox van gainsbourg); maar op te korte tyd is die vrygekomen ikea-kast optenief helemaal volgestouwd... inderdaad vooral met stripverhalen de laatste tyd... ik schryf heden te veel, om nà dat werk ook nog eens romans te kunnen lezen...
    sumbiet voortwerken aan de transcriptie van "beuling met appelmoes"... ik zit precies in de helft... een gedroomde psychologische voorbereiding op, ooit, onderhand, op een dag, de renaissance van het theaterbestaan...
    op de vrt-nieuwsdiensten is dat verdomd luie personeel al drie weken lang, kennelyk, in paasvacantie-modus; vanavond dan maar afgestemd op engelse en americaanse nieuwszenders. een vlaming weet zich geneigd om op slands éigen media in te hakken - maar die buitenlandse nieuwszenders zyn nog pàkken erger; de presentatoren zyn werkelyk imbeciel en letterlyk om de twéé minuten news-reel heb je drié minuten reklaâm... en ook, da's nog het ergste, oneindige langdurige jingles en bumpers...
    ik vind dat het koud is in huis, vooral snachts. da's helemaal niet tof!



Geen opmerkingen: