dinsdag 15 juni 2021

state of being, 16 juni 2021



zéér vroeg naar het werk, immers tevens de voorochtendlyke speelkoerbewaking hebbende toegewezen gekregen. in het zomerse gloren op de hoek van de schynpoort met de pothoekstraat de geblondeerde charlotte nyssens op haar fiets voor het rood licht zien staan, alias het rendier dus. ik dacht: "amai, moet die tegenwoordig ook zo vroeg op?"
    voorts bestond myn hoofdtaak er vandaag uit om toezicht te houden op de vierde klassers die hun examen biologie moesten afleggen. de tyd dodend, heb ik het examen ook zelf ingevuld; meestal scheen ik wel ongevéér te weten waarover het ging, maar quasi geen enkel antwoord kon ik echt helemààl correct ophoesten. dit ging goeddeels, kennelyk, over het zenuwstelsel en over membranen en eukaryotische cellen en dat soort dingen. wel erg interessant...
    rond elf uur in de voormiddag was ik alweêr thuis...
    in principe zou ik weêr op "beuling met appelmoes" hebben gerepeteerd, maar éigenlyk ben ik er al ongeveer klaar meê, dus leave it. het mag leuk blyven.
     in plaats daarvan nog maar eens in de zetel in de benedentuin gaan liggen, myn laatste nieuwe place to be. voortlezen in de poe-biographie, maar na één halfuur door een onuitsprekelyk immense slaap overmand, voor een goed uur. doordat ik vannacht, met dit veel te warme weder, de slaap niet had kunnen vatten, maar ook nog steeds door de schuld van het duivelse covid-vaccin, dat my nu reeds meer dan een week geleden werd toebedeeld, maar dat my helemaal aan het veranderen is, zo lykt het; alsof ik kieuwen begin te krygen, alsof myn vel langzaam maar zeker tot schubbentapyt is beginnen te verworden...
    nog wat digitale reklaâm liggen te maken voor "ysberen kunnen skateboarden", maar dan als een byna zuiver zen-boeddhistische bezigheid. al vanaf de maand october 2020 is de verkoop van myn boekjes gestaâg weêr beginnen te dalen, goed mogelyk ben ik echt dé slechtst verkopende artiest van heel belgië. en toch ben ik enorm gelukkig...
    straks kyken naar frankryk-duitsland... ik denk dat duitsland gaat winnen...
    nog een brood gaan halen...
    



Geen opmerkingen: