woensdag 3 november 2021

BLOG OP DONDERDAG

donderdag is de enige dag waarop wy don vitalski maar nauwelyks zien bloggen. alleen dit...


die lyvige zwartwit-albums van tex willer heb ik allemaal al uit - en: telkens er een niéuwe van uitkomt, consumeer ik die metéén (wat in myn leven alleen ook geldt voor de reeks "michel vaillant".) daarom neem ik soms ook, van arren moede, de veel dunnere tex willers tot my, van slechts 42 pagina's, in een soort industriële full colour. maar in de praktyk vallen ook dié tex willers eigenlyk zeer goed meê. vanmiddag: "gerechtigheid in corpus christi". perfecte ardennen-lectuur.
    voorts voornamelyk voort-gearbeid aan het nero-verhaal. vandaag weêr déze doorbraak, zeer inzchtelyk: dat ook piet fluwijn en bolleke daarin moeten langskomen... die figuren ben ik vandaag, zodoende, zorgvuldig aan het inlassen geweest, in een hoofdstuk dat van zichzelf te weinig kleur had...
    tanja en haar kinderen zyn weêr foetsie. morgen komt er opnieuw drukte, maar nu vanavond is het rustig in ondenval...
    zeker ben ik te weinig buiten geweest, vandaag - lees: helemaal niet.
    maar: morgen zullen ze my verplichten om te gaan wandelen...



Geen opmerkingen: