donderdag 12 februari 2009

brief die vanmiddag de bus op ging




aan departement leefmilieu, natuur en energie



geachten,

zopas werd ik door een bemiddelende filmpjesfirma gecontacteerd om een filmpje te maken voor lne (te filmen aanstaande dinsdag);
op de valreep werd deze opdracht opgeheven, op jullie aanzoek;
jullie stelden immers niet te willen werken met iemand wiens reputatie "niet onbesproken is";
daarmee verwijzend naar het gegeven dat ik vijf jaar geleden door joyce van nimmen werd beschuldigd van aanranding;
joyce van nimmen heeft later, drie jaar geleden, publiekelijk verklaard dat deze beschuldiging niet juist was;
m.a.w. ze heeft verklaard dat ik onschuldig ben, dat ik niets verkeerd heb gedaan.
desondanks blijft deze beschuldiging aan mijn vastkleven;
ik kan al jarenlang mijn beroep (performer) niet meer uitoefenen en mijn leven is, sinds die beschuldiging, een hel van armoede en miskenning.
dat particulieren zich niet aan mij wagen, valt nog te verdedigen,
maar dat een overheidsinstelling als die van jullie zich niet tevens durft wagen aan het herstellen van een onschuldig persoon,
dwz dat ook jullie in deze discriminatie volharden,
strookt niet met de breedste richting van jullie ethische opdracht, zijnde het creëren van een betere wereld.
wat hebben we eraan als we voor een beter leefmilieu vechten,
als we niet geven om onze intermenselijke samenleving?

desalniettemin veel succes nog verder


x vitalski

Geen opmerkingen: