donderdag 18 augustus 2011

state of mollie - 18 augustus 2011

waarin mollie haar ambities voor het komende jaar uiteenzet, zonder zich uit te spreken over nieve verkiezingen...


ik ga het kort houden, meta-mollie-bloggers; het is al kwart voor één 's nachts en ik heb een krankzinnig vroege morgen voor de boeg. myn leven is sowieso altyd maar werken, als ik dit geweten had...
    te beginnen met, om zes uur smorgens, afmattende grondoefeningen; nu ik myzelf op eigen krachten op myn buik kan wentelen, ben ik vergeten hoe het is om gewoon stil te blyven liggen, echt horror. maar op myn ellebogen hou ik het zeker niet lang genoeg uit, vooral vanwege die smerige, stoffige lange haren op het vloerkleed (we hebben de stofzuiger naar de klappeistraat verhuisd, maar stofzuigen komt er niet van, heb teveel aan myn kop...); dus inderdaad: ik moet, nog voor de crèche (begin september), zien te leren kruipen, dat heb ik myzelf ten doel gesteld - zelfs wil ik snel genoeg kunnen om met de internationale vrye honderd by de beste tien te belanden (als àlle volwassenen slapen, organiseren àlle babies achter hun rug een internationale kruipgig); ik til dus, liggend op myn buik, aldoor myn kont op (extra heavy vanwege die pamper) en rammel, erg genoeg, met myn eigen voeten; en toch geraak ik geen milimeter naar voren - begint onderhand serieus te sucken...
    plus: daarna wil ik voortaan zes, zeven duiven per dag kunnen bestuderen, op het tamelyk lollige plein hier maar ook aan de fonteinen van de zoo. die beesten in kooien zie je maar half, vooral die zogezegde giraffen zie je nergens, ook niet als ze je vertellen dat ze nochtans vlak voor je staan; maar die duiven, die er vry rondlopen en ook geen aandacht vràgen, zyn effectief de moeite, alleen al daardoor is zo'n abonnement op de zoo wel gerechtvaardigd.
    goed, nog drie kwartiers en ik kryg myn fles.
    hopelyk wordt dan terwyl die shitmug hier ook aangepakt...

2 opmerkingen:

els c. zei

ik heb haar fascinatie voor duiven gezien in de zoo... werkelijk héél grappig...

saskia zei

molly heeft nochtans vanuit de buggy gezien hoe haar moeder de mat grondig gestofzuigd heeft. goed om weten dat haar vader daar doorslaapt:)

daarnet op kerkplein mét brood in aanslag: geen enkele duif gezien!