vrijdag 28 september 2012

losse flodders

losse notities van de voorbye dagen... dinges die ik binnenkort eens moet uitwerken in een volstrekt nieve soort conference... hier op een rytje gezet voor myzelf (deze blog is soms voor myzelf een kladschrift, okay... dwz sla dit maar over, jullie...)




-mensen die op sterven liggen hebben keiveel stress...

-niet gelachen = geld terug...

-je hoort veel mensen nogal modieus beweren dat ze zo nu en dan "mediteren" of, of en/of, yoga doen twee keer per week - maar als mensen écht zouden mediteren, zouden ze allemaal, op de korte duur al, door het raam springen en zelfmoord plegen.

-als ik een slecht optreden geef, is dat erger voor het publiek dan voor myzelf. het is dan trouwens ook het publiek zyn verantwoordelykheid, ik kan het zelf niet waarnemen...

-iemand was een verstokt roker; toen wilde hy op een keer zyn eigen kind een nachtzoen geven; maar het kind wendde zich af van de stank uit zyn bek; en toen is 'ie er onmiddellyk meê opgehouden (ik hoorde dat verhaal van iemand anders, maar heb zelf iets soortgelyks meêgemaakt toen ik nog rookte, met myn neefje enak; ik had net erg veel gerookt en legde hem in bed als babysitter en toen zei hy heel rustig dat myn asem onwaarschynlyk stonk, en kort daarop ben ik er toen effectief vanzelf meê gestopt...)

-wy zyn allemaal maar robotten...

-als je, in een f16 vliegende, een schietstoel gebruikt, wordt je lichaam zo erg gecompresseerd door de druk, dat je meteen daarna voor de rest van je leven twee centimeters korter bent...

-je begrypt van alles (het leven, de kosmos, de dood, mens-zyn, etc etc) helemaal nooit iéts - behalve heel soms ineens toch wél; klaar en helder doorzie je plotsklaps àlle mysteriën, als gedurende één heldere bliksemflits - "ahaaa, Zo zit het in mekaâr,-- en dààrom!!"-; maar daarna zinkt dat voorgoed weêr weg en sta je terug nergens. zwerf voort als in duister nà de bliksem...

-als je érg hard over geld droomt, ligt er soms 's morgens ineens geld onder je hoofdkussen. doch zelden gaat het dan om grote bedragen, meestal een halve euro of zo - eens één keer had ik wel echt héél hard over geld gedroomd en toen lag er eens, maar dat was een record, een briefje van vyf euro niet onder myn kussen maar zelfs in myn twee handen onder de dekens...

-"dit gebeurde in myn leven in een periode toen alles bezig was uiteen te vallen..."

-"ben je wel zeker dat dit gebeurde toen je ging slapen? was je niet juist, zonder het te weten, bezig met opstaan?"

-als kind werd ik overgeplaatst naar het b.l.o. - maar dan wel als directeur...

-je krygt 30 seconden -- maar wàt kan een mens doén op 30 seconden??

-een reisbureau zegt "vraag vryblyvend onze brochure"; stel je anders voor: dat het opvragen van een brochure by een reisbureau, niét vryblyvend zou zyn. je vraagt een brochure over turkye - je krygt die brochure, maar je bent wel automatisch ineens contractueel verplicht daar voor minstens drie weken naartoe te reizen ook, met de trein of met het vliegtuig mag je zelf kiezen.

-het woord "foppen". "jullie hebben my gefopt." "ik zei dat maar om jullie te foppen." "de fopper gefopt" etc.

-iets over het idee van aardappelstengels; stengels die uit aardappelen groeien en érg eigenaardige vormen aannemen. daar een hele geschiedenis rond...

-men zegt by rampen steeds "waarom ik", maar zelden, by rampen die een ànder overkomen, "waarom ik niét"... 

-geen gevoel voor tumor... 

1 opmerking:

els c. zei

die van da reisbureau is wel goe, vind ik... :-)