woensdag 31 juli 2013

state of being - 1 augustus 2013



waarin vitalski de dokter ziet...










om kwart na vier was ik by de dokter, dokter dehaes in de vanstralenstraat. die lange, onherbergzame straat rechts evenwydig met het atheneum.
    in de gazettenwinkel was ik het nieuwste nummer van het magazine "empire" gaan halen, om daarmeê de wachtzaal te overleven (op de cover: de aankondiging van "captain america 2"), maar: klaarblykelyk kon ik ogenblikkelyk naar binnen, teneinde te worden gediend...
    ik voelde my op dat moment verre van lekker, doch daar was ik dan juist opgetogen om; want als je je wél goed voelt by de dokter, wat zit je daar dan te doen?
    hy bevoelde myn buik en maag en alles daarrond. "doet dit pyn?" "neen, dat voelt eigenlyk zelfs zeer aangenaam..."
    het vermoeden is dat ik word getergd door een darm-irritatie, aannemelyk vanwege vermoeidheid links en ondoordachte voeding rechts. het is niet zo erg, maar in het jaar 2006 (vlak voor deze blog begon...), heb ik een behoorlyk vennynige slokdarm-ontsteking gekend; en als je zoiets één keer hebt moeten smaken, keert dat algauw gemakkelyker weêr... naar het schynt...
     ik heb nu pillen gekregen en ik hoop dat die gaan werken. voorlopig werken ze niét, maar okay...
    de timing is niet slecht, voor het eerst in twee jaar tyd heb ik twee weken lang geen enkel optreden voor de boeg! ("dat zal wel geen toeval zyn," aldus dokter dehaes.)
    die vermoeidheid, want die is er wel,   wyt ik voor myzelf niét aan de verhuis die we in het verschiet hebben (eerder vandaag waren we nog eens by de notaris...) en evenmin aan de misschien wel harde labeur die ik vaak opbreng, maar wel moet die alles te maken hebben met het veelvuldige onrecht dat my, karma-matig, steeds weêr te beurt valt, en waardoor het erg moeilyk is om iets op te bouwen. ik heb een oeuvre van hier tot in tokyo maar nog altyd sta ik nergens.
    voorts is dit nochtans een prachtige zomeravond, kaarslicht overal en niet te warm en ook niet te koud. de vuilkar sleept zich door de straten; oud papier en p.m.d. is reeds langsgeweest, huisvuil moet nog komen; en dat geeft steeds een gezellige gewaarwording. het is statistisch bewezen dat als de vuilkar zyn ronde doet, dat de misdaadcyfers in deze gebuurten dan praktisch op nihil staan...
 

2 opmerkingen:

BART VAN LOO? zei

bundelen, vital, die "états d'être"!
voorts beterschap, uiteraard
groeten uit napoleonland waar de uilen krijsen en de aardappelen groeien

Unknown zei

dank voor uw niet-aflatende appreciatie!
vele groeten terug,
zeer benieuwd naar die napoleonade...