woensdag 23 juli 2014

state of being - 23 juli 2014


het is weêr zover: ik ga morgen, of beter gezegd straks, erg vroeg moeten opstaan; en zuiver door dit vooruitzicht ben kik nu reeds deze gehele laat-avond lang compleet depressief... byna pathologisch; het vooruitzicht op vroeg op moeten, doet my aan de zin van het integrale universum twyfelen... en doet my terugdenken aan, warempel, de slechtheid der mensen, de lelykheid van onze samenleving, sterfelykheid en onzin...
    erg mooi was dan weêr, hier als een contrast, die zachte maar toch ook wel forse weêrklank van, langs koepels en vensterramen, die uiteindelyke regenval gisterennacht, na de broeierige warme dagen; in bed met een boekje, een pyjama en één dun laken; een paar vliegjes langs het behang maar geen mug; en dan die bevrydende moesson...
    ook erg goed (jawel, dit klopt: ik hef my hier op, lezers, aan positieve gedachten, zoals in de stripverhalen jerommeke zich eigen oppakt): het nieuwtje waarvolgens ik, tot myn verrassing, meer dan tweeduizend euro registratie-rechten terugtrek, nog van myn vorige huis; dit gaat in de loop van augustus worden gestort op myn rekening; bescherm-engel-achtig nieuws dat nét op tyd komt, doordat ik uitgerekend gedurende de maand augustus nul komma nul inkomen geniet; heden kan ik dan toch weêr zo breed, zo zorgeloos en spilziek blyven voortleven als ik het gewend ben, doch tegelykerwyle myn rust eindelyk nemen (beseffen jullie wel hoe afzichtelyk veel arbeid er is gekropen in alleen al, pakweg, dat voorbye project geheten "goethe op de apenplaneet?")
   

Geen opmerkingen: