donderdag 24 september 2015

twee autobiografemen




1. op het einde van een zekere week in de derde kleuterklas, stak de leerkracht van dienst ("juffrouw willems") een ventje van klei in de lucht, dat door ondergetekende werd geboetseerd. "van wie is dit?" zo ging de vraag. niet wetende waarom dit van belang was, beving my zo'n erge schrik, dat ik myn hand niet durfde op te steken. hoewel daarna algauw bleek, dat iederéén zyn beeldje op deze manier werd afgeroepen - omdat we het vooraan in de klas mochten komen halen. tezamen met vier of vyf andere sukkels was ik zo iemand die toen uiteindelyk met leêge handen naar huis ging...

2. het twintig centimeters hoge standbeeldje dat ik my onlangs aanschafte van de hulk (zie: photo), blyft voor eeuwig in zyn verpakking zitten; "hulk smash," dat zal wel - maar: rocco en mollie smash nog veel harder!

3. als er nog iemand precies zo'n blog als de myne zou onderhouden, dan zou ik die zeker en vast dagelyks volgen...


1 opmerking:

Anoniem zei

Je hebt me al 'aangezet' tot het schrijven van een boek, da's ook a iet hé :)
Lies V. A.