dinsdag 19 juli 2016

state of being, 19 juli 2016




de paar keren wanneer ik alleen thuis ben, blyk ik steeds in de zetel in te slapen, onder een deken et cetera, om dan pas een uur of drie later, rond zeven uur smorgens, naar boven, naar myn slaapkamer te verhuizen. ik weet zelf niet waarom, misschien vind ik onderbewust dat ik "centraal" moet liggen?
    een mens kan goed arbeiden zo zonder vrouw en kind, al heb ik precies niet veel méér resultaten geboekt dan anders...
    by het wakker worden, gelezen in dat brievenboek van bukowski, dat nu al een klein jaar naast myn matras ligt...
    daarna weêr beneên in de zetel, liggen schryven aan de monoloog voor nele. het slotgedeelte - niet dat we reeds zover zyn, maar ik wil eerst het slot maken, om dààr dan naartoe te kunnen werken.
    tydens het wassen, eten en aankleêren op youtube gekeken naar "the making of parallel lines". door myn fruit-kuur, die nu exact één maand duurt, zakken al myn broeken af... en luv is pleite met al haar ceintuurs, dus sta ik morgen halfbloot on stage...
    enige boodschappen gaan doen in de nabye delhaize, te voet door de warme zon, aldus. boodschappen zoals ik die het liefst doe: enkel voor de dag zelf, kleine hoeveelheden;"dit en dat, daar kom ik morgen dan wel voor terug." raar wel: de eieren die ik meêhad, bleken reeds gekookt te zyn. ik had er geen idee van dat dit bestond: in verkoop reeds gekookte eieren... niet voor herhaling vatbaar...
    daarna aan m'n éigen toneel-monoloog gewerkt. de bedoeling bestond eruit om dit te doen in zithouding, op een harde stoel aan eettafel, maar dit zitten ging my niet af, ik moest kunnen stappen, wandelen en/of ysberen; met als jammerlyk gevolg dat er niet veel van op papier is gekomen...
    om halfzeven naar het laatste kwartier gekeken van "the rise of the silver surfer". een film voor een publiek van dertienjarigen, neem ik aan, het daarom niet eens zynde met zyn érg slechte ontvangst (op rotten tomatoes slechts 3,7 op 10 - terwyl die silver surfer zélf toch erg mooi is?...)
    plankgas naar vosselaar voor een repetitie van "de veredeling", althans exact de helft van de bezetting hiervan. optenief zeer zinvol, gestaâg vooruit... iemand der actrices kwam binnen met de woorden:"sorry, ik ben dronken,"- extra mooi dat ze toch wél was opgedaagd, by zo'n hitte dan nog! zelfs acteerde ze erg goed, alleen iets trager misschien...
    zonder after-drink terug naar huis, eten koken en onderwyl kyken naar "de grote zuivering" van erdohan - precies dat er daar veel mensen hun geschiedenis niet goed kennen, bvb die van hun noorderbuur stalin... maar wie zou met ze willen ruilen, zo kokend heet als het daar is, onder hun voeten?
    de konynen weêr in hun kot gedreven, de vuilniszakken mét fruitvliegjes weggedragen, de afwas gedaan en zelfs het kookfornuis opgepoetst...
    en zo werd het één uur snachts...

Geen opmerkingen: