vrijdag 31 mei 2019

iedere dag een gedicht

het is nog niet goed,
nog niet af,
dwz "in progress".










EEN DROOM

ik werd wakker
en opeens was ik een heel erg oude man.

met een kromme rug
en vel van perkament.

dus vertwyfeld riep ik
de naam van myn geliefde;

"luv!!...
-luuu-huv!!..."

was ik jarenlang in slaap geweest?
een droom was nooit tot my gekomen.

een droom die ik vanzelf was achternagerend,
en dankzy dewelken-ik achteraf kon zeggen:
"het was toch de moeite."

neen, daarvan verstoken, was ik beter veel vlugger,
veel vroeger al wakker geworden.

myn dochter van 6 - was vandaag 86.
myn prachtige, blondharige zoon van 7,
myn vrienden van weleêr -
al niet meer in leven.

(...)

dus eindelyk kwam ik uit deze zetel overeind.
en de verpleegster sprak:
"tyd voor het dessert!"


Geen opmerkingen: