zaterdag 26 oktober 2019

state of being, 26 october 2019


uitgeslapen, wat tegenwoordig wil zeggen: zelfs tot negen uur (ik geloof m'n eigen oren nog altyd niet...) in een stil huis voor school gewerkt; om daar voor de rest van de vacantie vanaf te zyn, maar ook omdat ik alsmaar meer een écht leraartje begin te worden (administratie, toetsen verbeteren, agenda bywerken.) in de vier kranten tegelyk gelezen, die ik vannacht uit het tankstation van ranst had meêgegrabbeld. kranten lezen is soms een fyne bezigheid, het is meer doorblaêren en titels scannen dan echt lezen; oneindige interviews over coalities en zo, daar hebben we de televisie al voor. tegenwoordig schyn kik een ernstige voorkeur voor de tyd, dwz de fet gewaar te worden, ik snap er weinig van maar de lay-out is voornaam en je ontsnapt even uit dat eeuwigdurend club-blad-achtige van pakweg de-morgen, waar je àltyd maar geïnteresseerd moet zyn in de toevallige mening van julie cafmaeyer en co. ik heb absoluut niks tegen deze julie maar ik moet niet elke dag weten wat haar opinie is.
    rond drie uur gaan bookshoppen, in diverse boekenwinkels, en daarmeê veel te veel geld opgedaan ook; dit gaat weêr twee, drie dagen aan my knagen en wroegen. toch echt een soort junky-business... één of ander boek dat al tien jaar bestaat maar dat je een week of twee geleên ineens in de gaten kreeg - op den duur MOET je het OPEENS hebben, en dan neem je, in je val, nog zes andere boeken meê ook. dit alles, vanwege het vooruitzicht op onze reis naar de ardennen maandag; alsof je geen twee dagen op reis kan zonder een hutkoffer vol nieve leesboeken en tekstblaêren, echt debiel is het...
    daarna dus naar styn vranken overgefloten geworden...
    heden schryven we negen uur savonds, de kinderen maken hun borst nat voor de beddenkamer, al zal dat weêr een geheel ritueel gaan worden...

1 opmerking:

Lies zei

Misschien ligt er in de Ardennen daar tussen alle junk ook wel iets interessants? Maar misschien ook niet....:(