vrijdag 3 mei 2024

state of being, 4 mei 2024


tien voor drie in de namiddag. ik voltrekt deze notities reeds zo vroeg overdag, opdat ik in de avond, hopelyk vanaf een uur of elf savonds byzonderlyk, een leêge werktafel zou hebben: om my opnieuw, net als gisteren, op die aanstaande prince-lezing te storten. omdat dit al myn vyfde of myn zesde prince-lezing is, ben ik éigenlyk, onderhand, uitverteld; maar dan laat ik muziek- en filmfragmenten in myn plaats vanalles vertellen, het is een avond voor prince-fans dus hoe kàn je daar dan iets verkeerds doen als je prince deejayt en veejayt? toch is dit weêr belachelyk veel huiswerk. ("maar," zo troost ik my, "het is een labour of love".)
    ik moet de croque monsieur machine naar sofie de krokodil zien te brengen, die in mortsel woont, en daarom komt het dat ik al de gehele dag de buienradar bestudeer - én tegelyk de echte wolken hier achter de glasgordynen. als herman schuremans te horen krygt: "het integrale werchter-fêstival gaat naar de haaien dit jaar, wegens overvloedige regenbuien," dan is zyn eerste en enige reactie: "ach ja, voor de landbouwers zyn die buien dan juist weêr goéd nieuws!" maar zélf wil ik er toch niet door. wél wil ik graâg electro-fietsen, met goeie muziek in myn oren - maar niét door hagelvlagen en tegenwind.
    voorts doe ik het vervreemdend kalm-aan, deze middag... vooral aan het lezen, ben ik; in drie of vier boeken door mekaâr; maar moet ik niet, in plaats daarvan, bezig zyn met mailen en telephoneren? màg dit wel, van myn eigenste god ad nêstor? 

Geen opmerkingen: