dinsdag 27 mei 2008

grootvader

deze photo hangt op in de kantoorruimte van stenen baeken. rechts is myn grootvader vo jules, die ik nooit heb gekend omdat hy smartelyk jong van ons ging.

geheel links zyn broer rie baeken...

ze zyn bezig met een grafsteen te hakken in een tuin in de turnhoutse vianenstraat...

op een dag kon een camion in deze gehuurde tuin niet ver genoeg komen vanwege een boom die daar stond, en kapten myn grootnonkels die daarom om. de eigenaar ging dit melden aan de politie, waarop myn grootnonkel (welke?) tegen die agenten:"dit kan ik niet geloven! hy beschuldigt my??? maar hy heeft het zélf gedaan!!" - - - de politie geloofde hem prompt, en de eigenaar kreeg er een boete bovenop...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

'dood maar niet vergeten'

Vitalski zei

ja, das allemaal heel mythologisch, dat juist dat opschrift daar zo zichtbaar is
maar zo krioelt onze familiekroniek van rare dingen

zelf heb ik wel eens door het atelier gelopen en een grafzerk gezien met mijn eigen naam erop, ik was toen tien en schrok my een aap, - later hoorde ik pas dat er ooit lang geleden een gelijknamige baeken is geweest...

Anoniem zei

Vitalski,

Met grote trots en fierheid zie ik een foto van onze grootvaders staan op uw site. De naam Baeken is een begrip in en rond Turnhout en mag met fierheid gedragen worden. Ben zeer vereerd over uw reactie over onze firma.
Met vriendelijke groeten,
Baeken Jean-Paul

Vitalski zei

we geven de fakkel door