dinsdag 26 januari 2010

schets conference kladblok by night

linda dewin


kleine ontmoetingen waarvan ge in het begin ni eens beseft dat ze plaatsgrijpen,
kunnen ietske nadien soms uitgroeien tot duizelingwekkende gebeurtenissen
die de mens voor de rest van zijn leven soms kunnen veranderen

zo was ik is op een blauwe maandag  in een bruin café oranje gordijnen gele vloer, bruin café,
naar binnen gewandeld.
tgworig ni meer graag
gaskamer, de mensen zagen tegen mekaar, die muziek staat er keihard, al maar goe,

altijd dezelfde plaat, die pickup is kapot
zelfs altijd dezelfde kant want ze krijgen die arm vdie pickup ni meer naar omhoog
al vijftien jaar aan een stuk vijfenveertig keer per dag kant a van de debuutplaat van village people
da zijn de nadelen van het café,
as ge verjaard zijt moet ge alles voor iedereen betalen,
alleen in de welkom, moet wel

dimi, pierre lachaise, patrick dieltjens
ikke tegen aant babbelen
ik begrijp die mannen hunnen tijd is ook kostbaar
dus ik moet zien da wa ik mijn vrienden vertel, dat dat ergens over ga
en ik moet da vertellen op een toffe manier
op da moment wandelt er ineens een dame in ons midden naar de toog bestelt daar cognac
ik verschiet twee keren: eerst omdat ni onaantrekkelijk nylon en precies naar mij ziet, dan omdat besef dat die met wenkbrauwen etc en naar mi j zie is linda dewin.
slimste mens.
villa poloitica.
de meest gehate vrouw van 2010
laatste aflevering: mailen ze nr haar als gij wint dan verbranden wij onze cavia
ze is gewonnen wat aan triomf geweten besmeurd
die staat daar en meer ni
ruikt lekker wa anders dan de fibreze van die griet van eergisteren
aanvankelijk
keek naar mij zal wel een desillusie zijn
omdat ik toevallig is een goei rapport
babbel voorts,
naar mij luisteren, vital hoe wete gij zoveel, hoe komt zo goe kunt vertellen, moge wij nog is vijftig euro van u lenen
optenief; linda dewin; verschiet drie keren; met die vorige twee erbij opgeteld
ok zal ni blijven verschieten, altij maar verschieten da wordt op de duur ook saai
nu verschiet ik het hardst want draait naar mij en ineens, of is da desillusie, ineens (tong)
is da een signaal of komt die van een frituur, ik weet het ni
dus wa doen ik
een strategie
Nog voorst met babellen, maar ipv spannend saai over ciskaarten etc iedereen slaperig naar huis
da was mijnen truuk; alleen met serveerster stoelen op tafel en hier aan de flipperkas linda dewin
nu echt wel  gedronken, klapt een beetje dubbel, is alleen die weet ni goe waar ze sta
onschuldig a ge wilt logeerkamer
ni bijten en aanvallen enfin wel aantrekkelijke ik ben vrijgezel sinds eergisteren, ik kan vrouwen laten logeren zonder scene
weet ook ni of ik condooms in huis heb, ja aan mn voeten aarbeiensmaak, zweetvoeten ruikt lekker
ik heb een logeerkamer

vier bliksemschichten later
linda dewin bij mij thuis o mijn smyrnatapijt met bijna geen kleren blote voeten
schoenen uitgetrapt
met cognaclach aan te dansen op een plaat van roxy music
zelfs cognac over d'r haar gieten
plaat omdraai ik braaf politiek ief leterme amendent
zij sta zo zwijg ttoch over ief leterme
marilyn monroe
scheurt gordijn hangen
laatste dak nog kan verzinnen
ik zeg ik heb een relatie - lief in bellewaerde
scheurt haar bloes open 
en nu verschiet ik voor de allerlaatste keer
teveel id smoor gehangen
eerste reflex is langs waar kan ik hier weer weg
straf van god, schuldcomplex, grootmoeder komde nog af nu ni vgde dag leefde die ni meer
is ni linda dewin, die ik heb meegepakt
die hier sta is daniella somers
is geen ondergoed, is karatemantel
is ni ladderzat, die is razend kwaad
omda ik zegt die haar vriendin een haar borsten zou hebben gepakt, vijf jaar geleden
die scheurt plafond scheurt mijne hond in twee
ik sporing snoekhouding op camion
hang onder camion cfr cape fear
laat mij naar zaventem rijden
onderweg in da vliegtuig naar ergens over de kreefskeerkring bij m'n eigen: blij dak nog altijd een vrijgezel ben.



Geen opmerkingen: