donderdag 31 maart 2016

state of being, 31 maart 2016




door luv wakker gemaakt, zachtjes-aan, maar toch een halfuur vooralêer ik vanzelf zou zyn wakkergeworden. dat draag je wel eventjes meê. evenwel: ik moest op de kindjes letten, luv een afspraak hebbende met jason en gwen in de patine op het zuid.
    toen ik nog sliep, was er een dief langsgeweest, namelyk bovenop de stellingen die heden tegen onze voorgevel staan opgesteld. mollie, die film zat te zien, zag de man opeens kruipen. gelukkig zyn onze bovenvensters nog steviger vergrendeld dan die van beneên - die vanboven krygen we soms zélf niet meer  open. luv was er achteraan gelopen de man hield zich van den domme (of "voor" den domme, hoe moet het?); hy bestond er zelfs nog in, om van onze gevel een photo te staan nemen. vervelend maar oké, fuck it.
    drie uur lang gebabysit, doch met niet al teveel moeite. op een ogenblik hoorden-ik dat ze het kot beneên aan het afbreken waren, maar toch dacht ik: laat maar gebeuren, ik blyf hier aan deze tafel zitten. my gisterennamiddag in mekanik stripwinkel mooi vyf amerikaanse superheldenkomiks aangeschaft hebbende, vandaag de dag alvast over één daarvan, "superman - year number one", ten zeerste opgetogen (maar nu ook niet om te zeggen "uitermate"...)
    tussen de bedryven door twee columns uitgeschreven, één over "bejaardenhuizen in de kempen", en één over "pony gevallen in zwembad in kruibeke" (waar gebeurd.)
    ook tussendoor deze volgende financiële meêvaller mogen beleven; langs myn mailbox kreeg ik te lezen, eindelyk nog 'ns wat pegels te hebben getrokken van sabam, wat geen mirakel is, als je nagaat hoeveel ik vooral het voorbye najaar op de planken stond - praktisch dagelyks. doordat rocco james conan echter, op dat ogenblik, letterlyk aan myn twee knieën hing, las ik die mail niet aandachtig, en dacht ik te moeten vernemen, slechts "15 euro" te hebben ontvangen - ik dacht nog hardop:"steek die 15 euro dan ook maar in jullie reet." doch drie uurs later zag ik, by nader opzoeken, dat ik onverwacht 900 euro getrokken heb. jihaaa!!!! (per definitie "onverwacht"; doordat niémand ooit één halve millimeter systeem kan ontwaren by sabam; "met de natte vinger", is het daar steevast, aldoor.)
     ook nog eens terwyl, naar de tweede aflevering van "shakespeare" kunnen luisteren. niet willende zeggen dat het "goed" is, toch wel aangevend dat ik, in ieder geval, niet béter zou hebben gekund. er is by klara fanmail voor binnengekomen, plus ook één haatmail, met name van iemand die myn dictie absoluut niet verdraagt; chantal pattyn zelf, de directrice van klara, heeft het in die correspondentie, klaarblykelyk, persoonlyk voor my opgenomen, hoe tof!
    ik praat geen schools a.n., maar myn voorbeeld is boudewyn büch, en heb je dié wel eens bezig gehoord??
    

Geen opmerkingen: