zaterdag 29 oktober 2016

iedere dag een gedicht














IEMAND ANDERS


ik wou dat ik
iemand was
die meer aandacht had voor anderen.

iemand die steeds
enthousiast kon luisteren
naar de geschiedenissen van anderen.

die daar
de goesting voor had,
van smorgens tot savonds.

die daar
nieuwsgierig naar was,

onbevangen
en ontvankelyk,

klaar
om alleen
het allerbeste te geloven.

iemand die er
de gave voor had

om 's nachts door het regenweêr
die startkabels te komen brengen.

"komaan,
dat
sprak toch vanzelf?"

dat ik alleen vandààg,
alleen dit uur bestond -
voor anderen.

om myzelf zorgeloos,
bekommerd om iedere toevallige
passant.

iemand
die zyn geld
niet
natelde,
maar die het allemaal weggaf.

en die niet angstig was,
maar opgewekt.

geheel oprecht
wou ik dat ik was.

iemand die
niks hoefde te bewyzen.

2 opmerkingen:

Steven P. zei

Je bent de beste versie van jezelf; zou je die authenticiteit dan laten varen voor een imitatie van een ideaalbeeld?

Vitalski zei

mooi, dank je!