woensdag 15 februari 2017

state of being, 15 februari 2017



ondergetekende gaat het vanavond erg kort houden.
    de gehele namiddag, woensdagnamiddag, op schok geweest met myn dochter... naar carolien wardenier, voor nieve haarverf, naar ava-papierwaren, voor een paarden-kalender, en naar het stadspark - om daar toevallig linda goldface tegen het lyf te lopen... zeer zonnig weêr, iedereen bly...
    myn broêr serge op bezoek gehad, die uitzoekt hoe ik myn telephoon zou kunnen gebruiken als afstandbediender voor m'n powerpoints...
    tien uur savonds, de kinderen slapen eindelyk:"bates motel" - seizoen drie, aflevering één... 
    morgane vander linden zonet (elf uur savonds) haar basgitaar komen afleveren, dewelken-ik te vrydag naar cc bree breng (zelf komt morgane vrydag iets later toe, met het openbaar vervoer...)
    subiet, rond den twaalven, komt jowan petit tegen my schaken. hyzelf zich dan op de terugweg wetende van een serieuze dosis zaalvoetbal, is wel zeker dat hy snel schaakmat zal staan ("schaakmat" komt van twee perzische woorden:"sjah" en "mat", en die willen zeggen "koning" en "dood".)
   als hy er daarna vandoor is, zal ik nog even moeten zien voort te pezen op die shakespeare-lezing van morgen. omdat ik daar niet wil staan stotteren. hoewel ik er in de grond toch wel ongeveer klaar voor ben...
    nu hou ik het dus kort, doordat ik, in afwachting van de jowan, nog éven, desnoods één blad, wil lezen in een boek van alex hahn...
    x

Geen opmerkingen: