vrijdag 23 maart 2018

uit het schriftje

in principe myn lievelingsrubriek; maar nu al een lange tyd ondervertegenwoordigd, wegens te weinig gedisciplineerd om dat schriftje telkens ogenblikkelyk boven te halen. zodoende hier optenief een té schaarse vangst;

-tim zegt dat ik op netflix naar "annihilation" moet zien...

-idee voor een podium-act; "om den brode werk ik op een de telecom-afdeling van een i.t.-bedryf, anders goed beseffend dat ik er totààl niks vanaf weet. maar dus toch doen. dan on stage telephoon. "je geraakt niet meer in je mailbox? hmmmm, heb je al eens appeltje F geprobeerd? of appeltje Q? of appeltje Z? hmmm... en wat als je drie keer na mekaâr heel snel 'return" doet?" etc...

-doe geen melk in je snelkoker...

-iemand zei dat ik de zender genaamd "caz" eens moet proberen.

-in een rusthuis vertelde een oma my, dat haar moeder gestorven was op kerstavond. kan je het beter timen? dit wil ik ook!

-onthouden dat die ene man, die nu al 15 jaar lang vier maal jaarlyks naar myn optredens komt, geheten is Leo De Wachter (heb het hem onlangs, mede doordat 'ie wat dronken was, op de man af durven vragen;"hoe heet jy ook alweêr eigenlyk?")

-focaccia; het deeg-gerecht; maar dan als naam van een discotheek; "ga je straks meê naar de focaccia?"

-opzoeken wie dat is:"edmond van ottel" (of "van offel"; kan dit niet goed lezen...)

-"iedereen heeft seks behalve ik,"- en dan voorbeelden geven van de meest onmogelyke mensen die toch wél seks hebben."

-met deze wel ultra-dure methode, leer je op drie dagen tyd perfect piano spelen, niveau van de koningin elisabethwedstryd. maar dan toch niet winnen - hy kwam daar toe met zyn piano, maar kennelyk was het dit jaar wedstryd voor viool...) 


1 opmerking:

granny M zei

Zou het toch Edmond van Offel kunnen zijn ? Belgische illustrator, schilder, graficus, schrijver, dichter, overleden in 1959 in Schilde. Wikipedia was even mijn vriendje hierbij ...