zondag 23 september 2018

dreamer

ik droomde dat een filmscenario, waar ik hard aan had gewerkt, uiteindelyk toch helemaal mislukt bleek - totdat ze my kwamen zeggen: ja maar, het is maar voor een animatiefilm van fisher price, alleen maar voor zesjarigen. in dat geval, zo begreep ik, kon dit scenario er toch wel nog meê door. *** met een viertal vrienden, onder anderen alain hubert, was ik in een restaurant verzeild geraakt, waar een maaltyd gemakkelyk zeshonderd euro per persoon kostte. als je naar het toilet wilde, moest je waanzinnig style, wankele en levensgevaarlyke houten trappen beklimmen, waarvan de spylen meêgaven als je je eraan optrok. *** myn broêr serge had een enorm lyvig, vierkant boek uitgebracht, dat heette "hortence", en dat handelde over de nogal perverse erotiek rond een zeer hoogbejaarde dame. "conceptueel," zo sprak ik tot hem, "is dit alvast jouw sterkste publicatie ooit."

Geen opmerkingen: