donderdag 25 april 2019

state of being, 25 april 2019







er blyven opdrachtjes binnen rollen... om te regisseren, om te komen giggen, om een bepaalde tekst voor iemand uit te werken. wat jammer is, doordat ik dan geen tyd meer overheb om voort te arbeiden aan myn éigen wereld-gedicht, waar iedereen op zit te wachten, maar wat vooral erg goéd is, doordat myn twee kinderen, mollie en rocco james conan, iedere dag opnief nieve cadeaus willen krygen (vandaag voor rocco: een urbanus-kôstuum...)
    van bol.com kreeg ik rond het middaguur een boek binnen - maar: ik wist zelf niet meer hetwelke precies; by naêr opendoen van de envelop draaide het erop uit: een streekroman van aster berckhof... zoverre is het al gekomen met my, door al dat kempen-krak-gedoe...
    in juni gaan ik vier optredens opvoeren in benidorm, dat was al een tydje gekend en zelfs op het nieuws aangekondigd, maar pas nu is uitgestippeld dat ik zelfs dààr, aan de costa blanca, de voorstelling "de kempenkrak" ga brengen, en dus niet "de ideale schoonzoon"- wat veiliger spelen wil zeggen, geloof ik... al moeten er dan wel genoeg kempenaren en eventueel antwerpenaren in benidorm rondhossen, en niet teveel westvlamingen - maar, doki: heb ik ooit iéts in westvlaanderen te vertellen gehad? (ja, by nader inzien: die sherlock holmes-lezing in de panne onlangs, die ging zeer goed... en tydens WOI had men er ook wel begrip voor, dat ik daar toen de sluizen van de yzer heb opengezet...)
    ik werk my suf...
    hier bovenop en/of daar tussendoor komt nu ook nog eens, lezers, dat lesgeven aankloppen. morgennamiddag "het aanwyzend, het bezittelyk en het weêrkerend voornaamwoord." eenvoudige materie is het - maar niet als onderwyl de sponzen, brooddozen en boekentassen non-stop in de rondte vliegen...
    morgen nà het school direct door-ryden naar die radio-opnames, culture club... dwz dat ik myn kinderen een geheel etmaal niet ga zien... dat haat ik...


Geen opmerkingen: