woensdag 19 juni 2019

dreamer


niet in myn dromen, maar wel "in het echt", zoals dat het, overkwam my een maand of drie geleên het tegenovergestelde van een writer's block, dus een soort van writer's drive, waartydens ik zonder terug- of omzien op één maand tyds "de moord op servais verherstraeten" kon neêrschryven, myn beste verhaal ooit, en in het kielzog waarvan ik daarna gelyk ook nog "de vlucht van de levende kanonskogel" noteerde, dat wel op een mislukking uitdraaide, én "de bende van jerry bill", dat ook erg goed was. nu, in myn droom vannacht, was die "writer's drive" gewoon blyven voortduren, en had ik dus stapels en stapels netjes uitgeprinte, stoer ogende bladzyden vers proza voor my of tafel, in courier-lettertype, bladzyde na bladzyde... merkwaardig genoeg "herinnerde" ik my in myn droom zelfs ook het scheppingsproces van die vele bladzyden... (in waarheid ben ik na die "bende van jerry bill" weêr helemaal stilgevallen, misschien wel deels doordat het erg druk werd in huis...)

Geen opmerkingen: