vrijdag 31 januari 2020

state of being, 31 januari 2020; deel 1 van 2



vandaag was geen lachertje. gisterennamiddag, woensdag, kon ik het vier uur lang in de zetel liggen uitzweten, maar daarna mocht ik net zo lief, nog mét keel-ontsteking, gaan giggen, in barzoen, turnhout. dat liep wel lekker, maar: je ligt pas zeer laat in bed, navenant je d'r vroeg uit zal moeten. dus: vanmorgen, donderdag, was ik nog steeds goed ziek... al wilden-ik toch gaan lesgeven, de echte crisismomenten moet ik opsparen voor wanneer de combi écht niet zal kunnen (in juni ergens, byvoorbeeld, moet ik vroeg snamiddags in roeselare spelen - hoe dat, als ik dan tot twaalf uur smiddags lesgeef?) gelukkig, o bloggologen: de leerlingen van myn klassen voelden me blykbaar goed aan, en waren meer gedweê dan anders.
    het broodnodige middagdutje tussen de lessen in dan weêr, werd belaagd, door wat heet een tuchtraad in de vergaderzaal; al kon ik daarna, na die vergadering, toch nog voor exact vyftien minuten op myn deken gaan liggen, in myn eigen, geborgen klaslokaal (lokaal nummer 203) (waar dat antieke schip van my staat, op de vensterbank.) gedurende tien minuten toch wél in een diepe slaap verzonken; je kan niet uitspreken hoe fenomenaal veel kracht zo één powernap genereert!
    snamiddags nog meer engelse les; simple past versus past continuous; maar: rond  kwart na drie was ik thuis - metéén naar de zetel - metéén nog méér byslapen!!... op zo'n momenten mogen de kinderen krysen en springen zoveel ze willen, ik snurk my erdoor - béter dan wanneer ik my zou willen afzonderen in myn slaapkamer, waar de eenzame, koude lucht pyn doet aan myn oren.
    en dan, rond halfzeven savonds, optenief de baan op, zonder iéts gegeten te hebben; te ziek om te willen eten... in de auto geen muziek op of niks; my gewoon door die griep héén gemediteerd.
    by aankomst in "de floereminne" in aalst: meteen een steengoede spirit; geboren als ik ben voor déze soort van rode pluchen zaaltjes. zeer fyn kunnen giggen dus, naar een volstrekt geïmproviseerde volgorde-van-grappen. fyn...
    "floereminne" wil zeggen "fluwelen poes..."

Geen opmerkingen: