vrijdag 20 september 2024

state of being, 21 september 2024


na drie uur slaap het bed uit, om negen uur smorgens, om luv te vergezellen op een administratief bezoek aan het "cultuurschap berchem". ik moést niet meê maar dit soort dingen zyn, tezamen met een bezoek aan albert heyn, onze enige manieren van tezamen zyn. het is onze eigenste romantiek.
    effectief lag de stad er zonnig en aangenaam by.
    eens thuis na een goeie koffi opnief ingeslapen; inmiddels werd het halfacht savonds, maar nog steeds ben ik eigenlyk niet helemààl wakker. ik kryg ook byna niks voor mekaâr, zeer jammer want in deze vrye twee, drie dagen zou ik een vlucht vooruit moeten kunnen nemen...
    so be it...
    de gehele dag thuis...
    het spel met het idee om myn ouders een bezoek te gaan brengen, tot geen vrucht zynde gekomen; zeer jammer...  als je nu om twee uur snachts zonder reserveren zomaar een hôtel zou binnen kunnen, dan ging het. maar het is dat vlaamse idee dat zelfs hôtels om elf uur dichtgaan, dàt is de schuldige...
    subiet is het, op tv, the masked singer.  myn zoon rocco james conan zegt: "als ik depressief zou zyn - dan zou de masked singer my weêr helemaal uit die depressie helpen."
    "by my is het net andersom," zo zei ik - maar niet hardop...
    okay...

morgen die première in het seeftheater. gisteren de try-out was best okay... het pretentieloze hiervan, het eenvoudig begrypelyke, het volstrekt natuurlyke...
    vanzelf kreeg ik weêr zin om eens iets nieuws dergelyks te schryven - maar dan met minder "inleiding", metéén in een verhitte dialoog...

Geen opmerkingen: