donderdag 5 september 2024

state of being, 5 september 2024


de gig van dinsdag, twee dagen geleden, was op iedere manier, in alle oprechtheid, een schot in de roos; zodat de naweeën van woensdag zich laten consumeren met plezier; alles op orde, alles dik voor mekaâr...
    het huiswerk vandaag, liggende in de zetel, alleen technisch, niet cerebraal; informatieve mails versturen en rode en blauwe cyfertjes tellen. geknoei met een bankkaart - maar niet té erg; ik dacht vandaag geen enkele keer: "ik wil dood." af en toe, in de zetel, opnieuw inslapen, in plaats daarvan...
    savonds regisseren in het seeftheater... nog zes repetities te gaan en, jawel, de première is daar... moet kunnen!... wel logistieke trouble, met name met het geluid; maar - das niet werkelyk myn éigen rayon...
    savonds en tot één uur snachts, beste lezers, was ik alleen thuis; de kinderen doenden-hun voorlaatste editie van, zoals jullie weten, de musical "jeanne d'arc", in westerlo...
    de ryst van gisteren, de frieten van eêrgisteren...
    naar die gig in gent toe werken, da's aanstaande vrydag... geen idee wat het gaat worden, echter de herinnering aan die gentse gig in juli is wel uiterst bemoedigend...
    werken is het enige dat ik kan. dat komt deels door myn karakter. maar deels ook door ons fiscale stelsel. probéér dit maar eens: als zelfstandige overleven - in de vlaamse cultuursector. zonder iedere dag op tv te komen. maar: het lukt, het loopt aardig - dus oké...
    toch oprecht fier ben ik er evenééns om dat, terloops, ik ook ànderen een laboratorium kan bieden - in deze barre, onmenselyke tyden, waar doorgaans, al zeker van bovenaf, àlles op àlles wordt gezet om, zoals jullie weten, de dingen ongezellig te maken, afgestompt en ongezellig... niet dat ik het als myn roéping zou ervaren om andere artiesten voort te helpen, dat zeker niet... veeleêr is het, vermoedelyk, inderdaad, een waarheid dat ik legers en legers aan vrywillige mensen uit eigenbelang "voor myn kar span" - maar: dat verandert niets aan de zaak; aldoor maak ik talloze mensen gelukkig, en help ik die vooruit, en hebben we tezàmen een steengoeie tyd...
    zo is het.
    tot hier...
    



Geen opmerkingen: