donderdag 5 september 2024

state of being, 6 september 2024


slaap-matig een verscheurde dag. what else is new. ik lag de héle nacht wakker, zo erg dat ik rond vyf uur snachts terug naar beneden ging om wat bureauwerk te verrichten, zelfs. wat totaal uitzonderlyk is. maar wat had ik aan het oneindige wakker liggen, anders? echter: om acht uur smorgens moest ik wel de kinderen naar school chaufferen.
    de baan van noord naar zuid en terug, is smorgens feitelyk verrassend rustig; je bent er op een kwartier - rode lichten en duiven dood-ryden inbegrepen...
    om halfnegen weêr thuis, digitale reklaâm beginnen maken voor morgen, de dinsdagclub in gent; dan om één uur smiddags (of all hours) weêr gaan slapen, pff...
    in de namiddag met luv meêgereden om de kinderen terug te gaan ophalen, ik moést praktisch gezien helemaal niet meê maar dus als een manier van gezellig tezamen zyn. als ik met iets bezig ben in huis, en luv komt iets uitleggen, dan heb ik er zo weinig geduld voor dat ik fysiek byna uit myn huid knal; rustig snorrend in onze heerlyke renault door de blauwe straten van antwerpen, komen onze conversaties daarentegen steeds goed op dreef.
    mollie en rocco hun school ligt vlakby den hopper, dus de laatste tyd ben ik daar opeens tamelyk vaak, tot myn grote genoegen. vers fruitsap en zonnig weêr.
    savonds was ik naar de subsidiecommissie van het district berchem, een bepaald subsidiedossier gaan verdedigen; we zullen zien, wie kan er koffi-dik kyken? maar het deed pyn, want éigenlyk moest ik in het seeftheater zyn, waar myn vrienden van het toneel op de première afstevenen...

Geen opmerkingen: