donderdag 17 februari 2011

state of being - 17 februari 2011 - vervolg


eerder vandaag was ik charles maria jarvis gaan afhalen by de gebroeders alexianen te boechout (ik verzamel psychiatrische patiënten...); op de terugweg echter, nadat hy weêr was teruggebracht, had ik een aanryding, namelyk in de kerkstraat; ik stopte voor een kruispunt, voor een wagen die van rechts kwam; maar - - achter my: gierende banden, zoals in films, en hopla: bàf!!, - knal erbovenop. gelukkig mankeerde ik niks, al kreeg myn hoofd toch een dreun; en ook die mensen achter my kwamen er, -oef!!-, zonder kleêrscheuren of schade vanaf, plus gelukkig gaven ze ook toe dat ze zélf in fout waren - ze waren met zyn vieren, en van het type waar je geen ambras meê wil...
     het lullige is: volgens de geschreven wet, jawel, geldt in de kerkstraat wel degelyk voorrang van rechts; maar iédereen rydt er alsof het een hoofdweg is die wél voorrang heeft. plus: volgens de regel moet je, by voorrang van rechts, ook voorrang verlenen aan een wagen die, aan een kruispunt, stil is komen te staan, maar ook die (tamelyk nieve) regel lapt iedereen aan zyn laars. dus in de kerkstraat moét je de wet overtreden als je geen botsing wil - maar: wat als er dan Toch iemand van rechts op je inramt? dan ben je bovendien nog eens in fout ook...
    een zeer voze kwestie...

5 opmerkingen:

Serge zei

Wie achter je rijdt moet ten alle tijden kunnen remmen. Auto niet beschadigd?
Als je een klap hebt gehad is het een goed idee om even een neksteun te dragen.

Anoniem zei

cHet is een heel andere manier van rijden s'avonds.Ik denk dat je juist je rijbewijs hebt,dat dat even aanpassen zal zijn.

LommieXXX

Vitalski zei

gelukkig mankeer ik niks en de wagen ook niet...

Milla zei

Kijk toch maar uit voor een whiplash, ik heb er ooit 6m voor thuisgezeten. Je had onmiddellijk PV moeten laten opstellen + preventiegewijs naar de spoed en dan kan de tegenpartij alles terugbetalen en kun je na enkele jaartjes een mooie som krijgen van de verzekeringen...

Vitalski zei

tja vier ruige kerels op een chaotisch kruispunt, geschrokken, bly dat er niks stuk is; hoe dan zeggen 'komaan, papieren!!'