zondag 27 september 2015

short state of being, 27 september 2015



twee bevallingen onderweg, namelyk "pech en geluk" én tegelyk "ik ben bly als het regent", maar: de duisternis is al voorby, beide ondernemingen vertonen reeds het licht aan het einde des tunnels...
    nu morgen moet ik evenwel alwéér vroeg op,  vandaar dat ik het hier kort houd vandaag. plus: nog voor het slapengaan, myn haar zien te wassen - boven de lavabo, want als de kindjes slapen, kan ik de badkamer niet gebruiken...
    eten: niet echt. en àls ik eet, dan wel rechtstaand... maar: ik denk dat er nog iets klaarstaat in de koelkast boven...
    muziek: de oudste tom waits systematisch aan het herbeluisteren, "nighthawks at the dinner", etc, en dit nu veel beter vindende dan vroeger... wegens erg eerlyk (dwz de muziek, niet de pose...)
    lectuur: nog steeds marvel-pulp, maar ook de recenste tardi (die strip over die evacuatie van z'n pa na de tweede wereldoorlog); al zou ik me nog een lààtste keer in lewis carroll moet hijsen...
    drinken: uiteraard vooral thee, doch tussendoor feitelyk iets teveel cola bovendien... en veel suiker in het algemeen ook...
    kledy: draag blykbaar weêr een gilet... al ben ik daar feitelyk tégen... is teveel een "versiersel", dus belachelyk...
    gezondheid: steengoed... hoewel heden myn gezicht dus wel pyn doet... moet my weêr 'ns scheren ook...
    het verkeer: daarnet dilsen-stokkem toch weêr goed gereden... werd op een ogenblik voorbygestoken door een wagen die werkelyk 180 in duur moet hebben gereden...
    dromen: ja, ik droomde dat ik ergens naartoe moest langs een veerpont; en herinnerde my dit, doordat ik ineens iets làs over een veerpont...

Geen opmerkingen: