zondag 20 september 2015

state of being, 20 september 2015


al een paar dagen lang zo slaperig dat ik niet op een stoel mag gaan zitten met myn ogen allebei dicht of ik dommel in, en droom meteen allerlei erotische dingen bovendien... dat slaperige, dat komt niet door het werk op zich, maar wel door de combinatie van dat werk tezamen met het opvoeden van die twee kinderen hier... het is oftewel arbeiden, oftewel slaaf spelen voor die twee; iets daartussenin bestaat nog nauwelyks... een béétje ontspanning vind ik heden wél in het lezen van marvel komiks; welke hobbie, in myn bestaan, lezers, iets van pieken en dalen is - in periodes waartydens ik ze niét lees, kan ik my niet voorstellen überhaupt ooit in dat soort nonsens geïnteresseerd te kunnen zyn; de àndere dagen zyn ze een groot plezier, juist omdàt ze nergens voor deugen - doch: wanneer ik er eindelyk ik kan beginnen ("wolverine: enemy of the state"), is het bedtyd en vallen na drie blaadjes myn ogen weêr dicht...
     het is toch erger dan ooit: namelyk omdat ik niet eens meer kan uitslapen!! en dus, daaraan voorafgaand, ook niet meer tot kot in de nacht hierbeneden, hier in de machine-kamer, kan chillen en thrillen...
    een grote troost is wel dat op het moment myn werk kolossaal aangenaam is: schryven aan een toneelstuk en repeteren daaraan, en voorts regisseren aan nog een ander toneelstuk...
     plus wel, daartussenin, het gewriemel der aard-mieren, non-stop (mollie vroeg vanmiddag:"komen mieren ook in de hemel?") (ze gaat natuurlyk naar een katholieke school)(ik gaf haar dan ook als antwoord:"alleen als ze braaf zyn..."); maar ik bedoel dus, de kleine fuzz aldoor tussendoor; boekjes die tot by de verdeler in heverlee moeten geraken, een vergadering met het theaterbureau en het programmeren van het nieve "seef leeft"-festival; -- anyway, jullie hebben zélf al een leven... het myne is goed mogelyk dubbel zo tof...

Geen opmerkingen: