dinsdag 21 juni 2016

state of being, 21 juni 2016



voor de eerste keer in myn leven gewoon in een opwelling de kindjes smiddags eventjes van school gaan halen, zodat ik ze by me had tydens hun middagmaal. die arme rocco begreep wel niet waarom hy dan na een uurtje wéér terug naar die school moest (waarop mollie hem wis en waarachtig dit hier repliceerde, reeds in de bakfiets:"rocco, soms is het nodig om je eigen wil opzy te schuiven." ik dacht dat ik omver viel...)
    voorts ook extreem goed kunnen werken vandaag. doordat ik al byzonder vroeg op was en het kot voor myzelf had. dat doet byna altyd wonderen. alles is heel goed maar in wezen ben ik gemaakt om alleen te wonen. aldus voortgeschreven aan een bepaalde sketch voor myn niéve voorstelling met gert jochems, een sketch geheten "de dood van een begrafenis-ondernemer."
    inmiddels slaag ik erin, myn slechte eetgewoontes af te bouwen, en vreet ik praktisch de gehele dag door niks anders meer dan groenten en fruit; wortels, aardbeien, bananen, groentesap, noten en druiven. ik ken myzelf, ik moet àltyd kunnen overdryven - maar in dit geval is dat ook wel juist goed. en die non-koffie en non-alcohol, dat is toch ook méér dan een bevlieging gebleken: reeds drie jaar compleet zonder!... het goeie is dat ik my heel goed voel, beter dan ooit...
    alleen MOET dat zeikweêr stoppen, niet? vandaag is het goddorie zomer geworden - en daarstraks kon ik twee uur lang niet naar de winkel - doordat het maar blééf storten...
    nu ga ik de konynen weêr in hun kot steken...

Geen opmerkingen: