dinsdag 29 januari 2019

alternatieve feiten





1. ik lees hier dat mensen meer nieuwsgierig zyn naar onderwerpen waar ze een béétje over weten, dan naar onderwerpen waar ze ofwel helemaal niks, ofwel heel erg veel over weten; dit zou ik evenwel wensen te logenstraffen; ik ben zelf altyd het meest nieuwsgierig naar onderwerpen waar ik al heel véél vanaf weet.

2.  de americaanse president thomas jefferson had gigantisch veel plankenkoorts en haatten-'t om voor een publiek te moeten staan speechen. in zyn autobiographie schreef hy reeds op bladzyde 20:"hoe vervelend om het de hele tyd over myzelf te moeten hebben."

3. het stimuleert je werk als je op de achtergrond muziek hebt spelen van een computer-game. (ook dit durf ik te betwyfelen...)

4. de grootste grot ter wereld is in sog doong, vietnam (zie: photo); een grot van 200 meter hoog, met daarin een eigen klimaat, een eigen jungle-flora en een eigen volstrekt unieke fauna.