zondag 24 november 2019

coffee

tot myn ontzetting ben ik klaarblykelyk terug begonnen met coffee te drinken. dit, na een coffee-stop van meer dan tien jaar (doordat ik toén twee liters coffee per dag aan het verzetten was, allengs...) ik sprong eêrtyds over op thee, wat een heel erg slimme zet was, maar op een ogenblik begon kik toch, wat later, met cola zero - totdat ook dié boecht op den duur moest worden uitgemeten in termen van liters en hectoliters per dag... -stoppen daarmeê!!
    ik kan goed acuut stoppen met iets, als ik wil, dus okay, dat liep lekker...
    evenwel: na twee maanden alleen maar plat water en sojamelk, kwam de cola zero zachtjes terug opgedoemd: byzonderlyk in die enkele, uitzonderlyk zeldzame gevallen waartydens ik gevraagd was om savonds laat nog te gaan staan optreden hoewel kik diezelfde dag smorgens vroeg reeds had mogen staan lesgeven; dàn kwam die cola zero terug, simpelweg om overeind te blyven. maar, begreep ik, coffee is dan toch beter dan cola. doch: na tweemaal, voorzichtig, zuiver functioneel een vreemde, indringende tas coffee, strak als amfetamines, was ik vandaag een coffee aan het drinken: hoewel dit strikt praktisch-halve volstrekt niet nodig was...
     en optenief steken dan, zelfs na twintig jaar geheelonthouding dààrvan, die hypotiserend-nostalgische gedachten op betreffende de cigaret, neen de joint, zoals die zo goed met coffee (én wiskey!) hand in hand verkeert...
    haha, dàt natuurlyk NOOIT meer!

1 opmerking:

Vanessa zei

Jaah, koffie roert wat in een mens.. (gisterenavond heb ik overigens nog het chocolaatje en speculaasjes gepikt die je naast je kop had laten liggen)