maandag 25 november 2019

dreamer


een vreselyke droom, die aldoor te maken had met afgewezen worden. m'n goeie vriendin prinses riki kwam binnen; ik was bly dat ze me een goeiendag zei; maar: dan bleek dat ze zich helemaal niet tot my richtte, maar tot iemand helemaal anders hier in de buurt. daarvoor al, was ik een kaartspel aan het spelen, waarvan ik de regels niet helemaal begreep, zodat de andere spelers, nochtans goeie vrienden van me, geërgerd geraakten. zelf vond ik dat ze vals speelden - maar ja: als je de regels niet kent, kan je het ook niet bewyzen als iemand vals speelt...
     een vervelende droom - ik was bly daar ik hieruit wakker werd.
     ergens in een boek las ik wel eens, dat we dit soort nare dromen juist hebben met de bedoeling, ons dagelykse zelfvertrouwen op te krikken. na zo'n nachtmerrie begrypen we immers: in het echt, in waarheid, zal het toch lang niet zo erg kunnen zyn als in die nachtmerrie...

Geen opmerkingen: