zondag 30 augustus 2020

state-of-being, 31 augustus 2020



een zondag met vele regenbuien - zoals het past, om zomers af te ronden. optenief praktisch de gehele dag aan het ruimen geweest, wat dus ook wil zeggen dat ik weêr flink wat podcasts heb kunnen beluisteren. luv heeft intussen voor mollie een hoogslaper in mekaâr gevezen, absoluut geen lachertje... ik zou het zelf totaal niet kunnen...
    tussendoor toch ook weêr vier boekjes verpatst - dwz vier verschillende boekjes, aan één en dezelfde persoon. dat is ook juist essentieel; ik zoek 300 mensen die maandelyks àlles van me willen hebben, met hier of daar één los nummer is er geen beginnen aan...
    voorts komt het goed uit dat dit schooljaar gaat beginnen zonder dat er zich tegelykertyd ook allemaal stresserende optredens afspelen. you cannot serve two masters. een jaar en een half geleden ervoer ik dit als een nederlaag: na dertig jaar quasi professioneel theaterwerk, nu, op myn 48e levensjaar, ineens om den brode te moeten gaan lesgeven (heeft ook wel te maken met drastische styging van materiële behoeften, door toedoen van het gezinsleven); maar nu, 18 maanden verderop, wil ik alleen maar die leerlingen een zo goed mogelyke dienst bewyzen, een middenweg tussen "chill" en "gain", en alle rest kan me gestolen worden.
   all is well in kromski's hell...

x

Geen opmerkingen: