zaterdag 12 oktober 2024

state of being, 12 october 2024


stevige gig in begynendyk daarjuist. komt goed uit, na de verloren stryd in "de kring" in gent. gent wordt natuurlyk opgeslorkt door de minard, de mensen gaan veel liever naar de minard. maar nu begynendyk was een grote drukte en totale rock&roll. zeer goeie acts ook, ik kende er byna niemand van dus totale vernieuwing; een goed aantal daarvan kan ik dan weêr overhevelen naar ons wekelykse clubhuis. is zuiver kolonialisme eigenlyk.
    er hangt over dat hele gebeuren een soort van ontroering; het mensen afzetten aan het voordeur, het tezamen de camionet van paul inladen, de silhouetten van mensen uit het publiek op het van regenweêr glimmende asfalt. het is werkelyk léven... het is telkens een béétje geschiedenis maken...
    mollie is terug thuis, ik heb haar nog niet kunnen zien maar haar reiskoffers staan weêr in de hall - oef!...
    morgen zaterdag... dan ga ik voor de laatste keer naar m'n eigen toneelstuk gaan kyken, "pech en geluk" in het seeftheater...
    ja, ik heb een goed leven. ja, dankzy de goden - maar ook dankzy myzelf, doordat ik zélf op tyd heb uitgeroepen: "fuck alles!", en doordat ik kéihard aan het doorvechten ben...
    ja, dat is dankzy de goden, want als je ziek of dood bent, doe je ook niet meer veel...

Geen opmerkingen: