zaterdag 28 maart 2020

dreamer


ik ben in onze achtertuin bezig, balen hooi aan te dragen. wanneer er twee orthodox joods geklede figuren binnen wandelen, hoop ik dat die daar geen aanstoot aan nemen (lykt my in myn droom een terechte vrees...) wat later blykt dat er diverse tientallen mensen langs de voordeur by ons binnen blyven komen. "dit is alleen maar, omdat ik te laks ben"; ze nemen een arm, wanneer ik ze een vinger geef, en ik doe er alsmaar niets tegen. ik hoor my letterlyk zeggen:"het is hier geen parochiehuis."*** we bewonen een hoekhuis op de dyk van oostende. aan de voorgevel moeten de gordynen dicht, wegens teveel doorkyk; aan de zykant kunnen ze openblyven. het genoegen om hier te wonen, is zeker niet onverdeeld.***een weinig betrouwbare, in alle richtingen amateuristische nederlander doet my een voorstel om meê te doen in zyn kindertheaterproject; ikzelf en nog een paar anderen zeggen wel toe, maar ik besef nog: we moeten al wel zéér diep zyn gevallen om in zoiets ondoorzichtigs te willen meêgaan...*** er speelt een video van een performer uit de jaren '70 die erg beroemd is, maar die ik niet ken, maar door wie myn broêr serge, die er kennelyk hard fan van is al zyn levenlang, tot tranen toe wordt ontroerd...*** voor de miljardste keer dit jaar alleen al droom ik dat ik opnief, zoals in de jaren negentig, myn schoonmoeder en myn schoonvader nog heb; maar waar ik my daar in andere dromen doorgaans bedroefd by neêrleg, kom ik er deze keer echt zeer woedend byna tegen in opstand...

Geen opmerkingen: