zondag 26 juli 2020

dreamer

veel gedroomd...*** ik droomde alvast dat ik eindelyk myn moeder nog eens omhelsde...*** we waren met een tent op een camping, we stonden opgesteld op een te steile hoge helling maar het goeie was dat we een mooi uitzicht hadden vanaf hier (zolang je niet, vanaf die hoogte, ook nog eens in een veel te diepe tunnelachtige put keek...) *** ik verbleef in een bejaardenhuis, in een eigen "lokaal" als myn kamer; maar de voorbye dagen was ik er bedryvig meê doende geweest, een vier- of vyftal bejaarden om het leven te brengen en hun lyken te doen verdwynen, deels voor het geld, al was dit erg weinig; aan iedere moord verdiende ik, op één of andere manier, een paar honderd euro. nu drong het geleidelijk aan tot myn geweten door, uiterst gruwelyk... wat als ik gesnapt ging worden? ik was geassisteerd geweest door frank potters (die m'n boekjes drukt) en die zei voor de grap: "ik zou je nu wel kunnen aangeven." - niet echt, dacht ik, want hy was medeplichtig. waren er sporen die me zouden verraden? op myn kamer had ik een schriftje met daarin tekeningen en plannetjes van al die moorden; dra zou ik uitchecken, zouden ze die schriftjes dan bekyken?, dan was ik er gloeiend by; toch kon ik die nota's niet wegdoen, omdat ze grafisch erg mooi waren. 

Geen opmerkingen: