woensdag 29 juli 2020

state of being, 29 juli 2020





de avondklok... hoe vreemd... ik juich dit wel toe, maar dan om een totaal verkeerde reden, namelyk gewoon maar vanuit het idee "om dit eens meêgemaakt te hebben." dus gewoon omdat het eens iets anders is, iets nieuws; vanuit een soort zintuiglyke nieuwsgierigheid...
    voor de critieken erop, wat het betekent voor onze politieke tezamenleving, sluit ik my volstrekt aan by de zeggingen van dave sinardet daarstraks. google die dan zelf maar op. 
    rond het middaguur in de werkkamer myn lig-meubel in stukken gehakt. het ding was, na meer dan vijftien jaar, versleten tot op de draad, ik maakten-er dan ook nog maar zéér zelden gebruik van, en nu is er, zodoende, plaats vrygekomen...
   voorts... wat was er nog aan myn orde...
    de derde correctie-lezing van "de kempenkrak", vandaag en gisteren; dit schoot veel beter op dan verwacht, zojuist ben ik de finale alinea's zelfs al doorgefietst. myn pa en ma, lies robben-eiland en vervolgens els crawls kyken dit uit de losse pols ook nog eens na, maar veel drastische veranderingen zullen hier niet meer aan nodig zyn. geen wonder, op het toneel alleen al heb ik die tekst reeds minstens een honderdtal keren helemaal opgezegd, compositorisch is daar dus sowieso al oneindig veel over nagedacht. comedy naar papier vertalen, lykt me niet haalbaar, maar die "kempenkrak" is goeddeels een informatieve conference, en daarmeê kan het zeer duidelyk toch wél. sommige live-grapjes vallen uit de boot, maar andere kwaliteiten komen dan weêr aankloppen, voornamelyk dankzy het wegvallen van de tydsdruk die je met toneel altyd hebt...
    het zyn vreemde tyden, en het zomert in barakstad...
    hoe mooi: héél eventjes waren er die "versoepeling"; en juist dààrtydens kon ik my gaan amuseren in deStudio en in het rivierenhof - en nu weêr in ons kot. dit wil toch eigenlyk wel zeggen dat ik enorm goed bezig ben...

Geen opmerkingen: