dinsdag 26 april 2022

alternatieve feiten


1. de leerkracht die my lesgaf in het derde leerjaar, meester dieltjens, was erg lang, had zwart, plat haar, en kon zeer goed het geluid van een koe imiteren. als andere leerlingen hem daarin dan wilde nadoen, zei hy eerlyk: "daar is jullie stem nog niet zwaar genoeg voor."

2. om dit koeiengeluid te maken, drukte hy met een hand zyn neus dicht en hield hy zyn andere hand voor zyn mond.

3. toen ik in dat derde leerjaar zat, was ik op zeeklassen op de dag van myn verjaardag, en werd ik door die leraar, tydens het verjaardagslied, meermaals zeer hoog in de lucht gegooid, waardoor ik enige dagen lang zowat de belangrykste leerling was van alle aanwezige klassen by mekaâr.

4. de naam "oekraïne" werd voor het eerst opgetekend in de 12e eeuw, als "ukraina" ( Україна), dat ofwel wil zeggen "regio", ofwel "grensland" (daarover is er discussie). de foutieve term "de ukraïne" wordt door oekraïners zelf als depreciërend ervaren.

2 opmerkingen:

Marc Buggenhout zei

1. Ik kon in in de lagere school heel goed de stem van een cylon nadoen uit Battlestar Galactica. Zo'n metalige "By your command!" dus.

(Jimmy kon dan weer heel goed Twiki van Buck Rogers nadoen:)

Vitalski zei

haha