zondag 23 februari 2020

dreamer

zoals ik een dag of twee geleên droomde dat ik weêr aan het roken was, zo droomden-ik vannacht dat ik optenief "aan de whisky" zat (in de jaren negentig dronk ik soms extreem veel whisky.) dit was vooral erg, doordat het vandaag "eerste schooldag" was (niet voor myzelf als een leerkracht, maar als een leerling); hoe zou ik met alles in orde kunnen zyn, als ik zo dronken was? toch schonk ik myzelf nog méér whisky in...
    in een andere droom was ik tezamen met myn drie broêrs in een boekhandel, de ene keer de mekanik stripwinkel, de andere keer zogezegd de fnac. ik was al een té lange tyd in die boeken aan het rondzien - maar: ermeê stoppen, ging ook niet. ik liep trouwens op myn sokken. vervolgens kwam ik ook nog in een afdeling terecht met allemaal dvd's. op een groot scherm speelde hier een soort intelligente versie van "lord of the rings"; een dreigende figuur met een vikinghelm op, zittend op een zwart paard, aan de rand van een spookachtig meer, op zoek naar waar de helden zich schuilhielden; dwz juist zoals in the lord of the rings - maar hier, in deze versie, dan wél spannend, en wél indrukwekkend.
    in nog een laatste droom was ik in een camping. myn oomzegger enak had een laptop op de grond liggen. ik dacht: ik zal die verbergen, voor als hier dieven komen; onder een bende herfstbladeren; maar: door m'n geklungel, schoof die laptop in een gracht onder water. de hamvraag: was ik nu eigenlyk niet byna met opzet zo traag? had ik dit niet, eigenlyk, kunnen vermyden? daar werd ik meê wakker...

misschien was die fantasy-droom deels aan dit hier ontleend...

Geen opmerkingen: