zaterdag 3 oktober 2020

state of being, 4 October 2020

door die reissue van "sign 'o' the times, heb ik op het ogenblik dagelyks gedurig muziek uit 1987 op liggen, muziek die ik nà de jaren 80 eigenlyk niet overdréven vaak gedraaid heb. doordat ik myn lessen engels moet voorbereiden en myn leerlingen hun toetsen moet verbeteren, zit ik zelf aanhoudende huiswerk te maken. het schryven van romans noem ik ook graâg "huiswerk", maar die engelse leerstof is natuurlyk veel meer létterlyk "huiswerk". en doordat, ten slotte, de rest van ons huis quasi in puin ligt, door verbouwingen aan de ene kant en aan de andere kant door myn krankzinnige gezin, daardoor doe ik dat huiswerk, by de warme stoof, goeddeels "op myn kamer".
    dit wil zeggen: ik leef, op het moment, zelf als een tiener. een tiener: met zyn muziek, op zyn kamer, met zyn huiswerk.
    myn identiteit als meester in de podiumkunsten is datgene, dat voor een tiener zyn eigengecreëerde personage voor het weekend is. "in het 
weekend had ik een optreden in cc berchem." alsook: "te woensdag doe ik voor myn podcast voor cc deurne, een interview met axl peleman en klaas janszoons."
    als een tiener leef ik dus: maar dan als een wiens dromen reeds zyn uitgekomen. luv in myn huis, is ook het grietje dat ik zopas heb kunnen versieren, met veel chance.
    rocco james conan is myn kleine geletterde broêrtje - ik lees voor hem voor uit het boekje "de twaalf werken van steven sterk", vermoedelyk beleef ik daar zelf meer plezier aan dan hy. mollie schynt (alleen maar de laatste tyd!), onze verschrikkelyke grote zus, die altyd kwaad is en voor wie je aldoor erg hard moet oppassen. vanmorgen kwam ze beneden en riep ze eerlyk uit: "ik ben vandaag heel prikkelbaar!"
    deze blog is myn dagboek, voor op het einde van de dag. ik luister braaf naar myn vader. ik ren door het vuur voor myn moeder 's avonds.
    telkens voor het slapengaan, te bed reeds, ga ik nog eventjes voort met het herschryven van myn debuutroman, "het huis met het jachtgeweer." de eerste schetsen voor dit verhaal dateren - van 1987. daarom staat dat verhaal erg dicht by my. het is een verhaal dat zich afspeelt in december, als een echt kerstverhaal.





Geen opmerkingen: