dinsdag 6 oktober 2020

state of being, 7 October 2020



na de laatavondlyke zogenaamde "vakwerkgroep-vergadering", daarstraks, tussen twee regenbuien in, in de wagen gestapt. uit de leraarskamer nog een tas koffi meêgenomen... het was "dag van de leerkracht," daarom waren er gratis chocotoffs voorzien. één chocotoff met my meê naar buiten gedragen...
    achter het stuur gekomen, meteen een zachte u-turn presterende, om te mogen loskomen op de baan. reeds tydens dit manoeuvre, eet kik van die chocotoff, en drink kik van die koffi. zuivere verrukking; dwz: zuivere, volmaakte, metafysieke vervulling, geheel tydloos...
    de choco, als in het gedicht "de cigaren-winkel" (pessoa); waarin ondermeer deze verzen: "eet, myn kind... eet, van die chocolade in je heilige onbenul... je van de rest van de cosmos niks aantrekken, eet van die choco die je daar hebt, alsof je leven ervan afhangt, omdat je leven ervan afhangt..." (kik paraphraseer...)

morgen organiseer ik een lees-uur. ik heb 35 exemplaren gekocht van de graphic novel "snowpiercer". voor iedere leerling een eigen exemplaar. wat gaan we vandaag doen. blyf zitten, pak jouw mooi boek (zéér fantastisch mooi uitgegeven, op écht mooi papier), sla het eerste blad open en begin te lezen. en lees nu meteen 50 minuten voorts, ik wil een muis door het lokaal horen lopen."
    daarna, om 13u, mag ik klaas janszoons en axl peleman interviewen. dat lykt my een nogal uniek gegeven. voor die podcast, "antwerpen in de jaren negentig." ik hoop dat ze mekààr een paar vragen stellen, dan hoef ik alleen maar meê te luisteren. of als ze dat niet willen of kunnen, dan moeten zy my maar interviewen (wel moeten hun vragen daar heel erg lang zyn telkens, en myn antwoorden superkort.)



Bijschrift toevoegen jaja robot photo (c) nick hannes





Geen opmerkingen: