zaterdag 26 december 2020

recensie

"sea dart", de nieuwste van buck danny...


kennelyk ben ik al twee jaar bezig met vooral de zogenaamde "roboots" van europese strips te signaleren, effectief een erg nieve, én erg boeiende verschyning - érg boeiend!

ik was nooit "into" buck danny, ik kreeg dat zelfs nooit één keer gelezen; de oorspronkelyke buck danny scheen nog één en al "oom wil vertelt", aldus de boot missende van de grote vernieuwers in diezelfde tyd; morris, peyo, franquin, ... 

maar hier nu deze reboot, die is ronduit formidabel! de veelheid aan tekst en het boyscoutsniveau van de personages zyn exact even erg als vroeger - maar om een reden die ik zelf niet begryp, ervaar ik déze buck danny hier en nu, als een summum van entertainment, echt buitengewoon goed!

Geen opmerkingen: