zondag 27 december 2020

state of being, 28 december 2020


meteen by het ontwaken rond het zoete middaguur, meteen myn meest griezelige schoolwerk vanonder het stof gehaald, precies naar het goede voornemen; de toetsen en opstellen van de laatste twee actieve weken nog, die nog allemaal moesten worden gecorrigeerd en ingebracht op smartschool. de opdracht voor myn leerlingen bestond er onder meer uit, een engelstalige songtekst naar keuze zo secuur mogelyk naar het nederlands te vertalen. op spotify heb ik daar nu een playlist van gemaakt, teneinde nog eens "meê" te mogen zyn met myn tyd; maar hoe hard valt dit tegen! beyoncé, lewis capaldi, tom walker; shawn mendes, ed sheeran, lady gaga. ik hoor alleen maar "productie", ik hoor nergens het ware, beleden verhaal van mensen van vlees en bloed... voor billie eilisch voel ik wel wat, daar zit een slimme soort humor in; maar opnief hoor ik alleen maar een productiecompagnie, ik hoor niet echt dat ene individu... die muziek van tegenwoordig is allemaal 
onkwetsbaar...
    vervolgens, ten zoveelste male, een paar uurs met boekhouding bezig geweest - zo weinig geld, en toch zoveel boekhouding; het is echt krankzinnig!
    gelukkig wist ik dit op voorhand, en had ik my dan ook geen àndere, meer geile plannen voorgenomen dan dit; "vandaag doe ik de hele dag myn paperassen - en verder nikske!" zolang je niet naar de hemel of zelfs maar het vagevuur begint te verlangen, valt het zelfs in de hel nog best wel meê.
    rond halfvyf in de namiddag kreeg mollie het landzeur, "ik verveel my", "jullie doén nooit iets", "rocco wil nooit meê naar myn kamer", etc. op den duur zyn we met zyn getweeën in de auto gestapt, totaal niet wetend waar naartoe, gewoon maar "weg van hier, we zien wel."
    wat overigens een grote aanrader is, er gebeurt dan altyd wel iéts, weêr of geen weêr.
    een wandeling langs het kanaal van schoten; dit werkte erg goed; zicht op water, steeds geneeskrachtig. aansluitend was daarop ook een belachelyk uitgebreide uitstap in de grand bazar van schoten best feestelyk.
    nu vanavond druk bezig aan de voorbereidingen voor de gloednieve podcastreeks, "de grote don vitalski radio show - een radioprogramma over àlles"; gasten aanstaande dinsdag zyn alvast diane broeckhoven en johan braeckman...
    laat de nacht maar komen, zodat ik weêr aan het schryven kan...


Geen opmerkingen: