dinsdag 26 januari 2021

state of being, 27 januari 2020

vroeg op. snel gepakt. tamelyk veel files op de donkere banen, maar verre van onoverkomelyk. radio-nieuws over relschoppers in nederland - die zelfs ziekenhuizen aanvallen??
    met 4TSO een geprojecteerd stripverhaal lezen, blykt niet te werken; het scherm staat te ver af, en te weinig in het midden van de klas (het krytbord staat immers in het midden...) jammer, want ik had gisteren een integrale conan the barbarian gepowerpointed... dan maar weêr grammatica...
    by 3TSO nog eens een keer, heel even, erg kwaad geworden, wat dit jaar nog maar nauwelyks is voorgevallen - maar die leerling blééf maar het laatste woord willen hebben. ik brulde hevig maar toch was het niet "emotioneel", dwz niet dat een van ons daar achteraf "niet goed van was".
    wel dacht ik: hier sta ik dan, op myn vyftigste verjaardag...
    smiddags weêr thuis, het kot voor myzelf; vele plannen had ik, maar weinig kwam daarvan terecht; doordat ik aldoor in slaap viel, zélfs al consumeerden-ik koffi en cola door mekaâr.
    toch wel een béétje de achtertuin opgeruimd; de kinderen hadden daar vyf dagen geleden een stel pizza's gegeten; die natte resten lagen daar nog in borden, na al die dagen van slagregen en tocht - bah!...
    om vyf uur kwamen m'n pa en ma langs. een mooi verjaardagscadeau: een erg dik boek over de ontmoetingen tussen kierkegaard en andersen (dwz hans christian.) om zes uur kwam els crawls langs. we aten vietnamees. rocco deed zyn goocheltrucs.
    inmiddels werd het tien uur savonds; subiet naar frank zorro, om het herdruk te gaan ophalen; je kan al raden wat voor herdruk; de vierde herdruk van "de kempenkrak"...
    tim clement stuurde my de definitieve mix door van aflevering drié van "de grote don vitalski radio show", die klinkt weêr enorm goed; gaat morgennacht online...
    
    

Geen opmerkingen: