donderdag 22 december 2022

state of being, 23 december 2022


de griep slaat toe. zeer goeie timing. net vandààg heb niks te doen, hoef ik nergens naartoe.
    de laptop extra misselyk makend, een kikker-vyver van e-mails - die, op eigen beurt, nog meer bureaucratische onderneming triggeren. (byvoorbeeld: "kan je my jouw kvr's van 2022 eens even doormailen?") (antwoord: ik kan je die wel doormailen - maar: ik kan je die niet "even" doormailen, daar ben ik direct weêr een halfuur aan kwyt.)
    mollie en rocco hebben de cavia's van hun school voor de kerstvacantie meê naar huis genomen. da's minder goed nieuws voor, althans, de machine-kamer; zo'n cavia-hok exact de gehele salontafel daar in beslag nemend.
    het enige dat ik nu nog kan doen, is vroeg gaan slapen.
    godlof, goden dank - stel je voor dat het, beste lezers, vandààg zou zyn geweest dat ik, voor myn one man show, naar venlo zou zyn gemoeten!...
    stel je voor dat voor vandààg, en niet pas volgende week, de dinsdagclub in het verschiet zou hebben gelegen - met als ultieme vooruitzicht, de ochtend daarop, om 20 na 8, die bomvolle klas vierde middelbare scholieren, voor een nieuwe afdaling in "the position of adverbs"...
    stel je voor dat ik, kortom, zou hebben gewoond in mariupol...
    mariupol is living hell...
    ten laatste met de slachting van mariupol hadden de navo en de nato, maar ook de cia, de ymca en zelfs unesco, zelf, eigenhandig, meteen actief rusland moeten binnenvallen - om daar orde op zaken te stellen... alleen maar verdedigen, is niet voldoende; dit gaat blyven voortduren tot iedere rus is "opgebruikt" - en pas op: dat zyn er 260 miljoen...
    

Geen opmerkingen: