maandag 25 december 2023

state of being, 26 december 2023


kerstdag, kwart na elf savonds. alles byeen toch echt wel kerstmis, is het geweest... doorslag was daar dit volgende gegeven: dat we de piek van onze boom kwyt waren - maar dat ik die gisteren exact om twaalf uur snachts ineens toch terugvond, zonder ernaar te hebben gezocht, onderaan in een doos viltstiften. die piek bovenop de boom plantende, tezamen met een laattydig uit bed verkerende rocco james conan, alsnog, by het aanbreken van de kerstdag zelf, wilde zeggen dat god bestaat, en dat jezus écht is geboren in een kribbe.
    wel eigenlyk geen enkel kerstcadeau gekregen - maar goed: ook aan niemand geen enkel cadeau gegeven. "wy hebben geen tyd voor cadeautjes!" zo cynisch is het wel...
    ik maak hier aldoor reklaâm voor de dinsdagclub & co, maar ik zou er toch ook echt op willen aandringen dat jullie eens naar "home for christmas" gaan kyken, waarin myn kinderen ieder een prominente rol vertolken, in de knoert-goeie zaal cc luchtbal, in de columbiastraat. een productie die met veel liefde en integriteit werd ineengestoken...


ik geraak sowieso alsmaar niet meer in engeland - doch het gegeven dat je daar nu bovendien zelfs ineens weêr een reispas voor nodig hebt, maakt het nog erger...

iemand kwam my zeggen dat hy iedere dag een halfuur mediteert. ik dacht: wat een tydverlies! kan je gedurende dat halve uur dan niet beter de vuilniszakken buitenzetten, een brief schryven voor amnesty international, geld inzamelen voor de dierenbescherming? zelf mediteer ik eveneens - maar dan tydens myn werkzaamheden. multitasken. ik kan zelfs mediteren terwyl ik een factuur uitbetaal.
    neen, erger nog: ik kan niét een factuur uitbetalen - zonder precies tegelykertyd te mediteren.

Geen opmerkingen: