vrijdag 29 december 2023

state of being, 30 december 2023


ik zit dus in trouble, dwz fiscale trouble. een troost is echter, lezers, dat de dimensie van deze cyfers niet eens meer normaal menselyk is - paradoxaal genoeg is dat inderdaad een troost. de omvang van deze troubles, wyst erop dat ik inderdaad een superster ben. pas als je déze problemen hebt, kan je met recht en reden zeggen dat je een superster bent.
    cfr grant cardone, nog steeds myn financiële goeroe: "als je dan toch gaat wakker liggen van schulden - dan kan je maar beter maken, dat het seriéuze schulden zyn."
    
wel jammer dat ik er, mede daardoor, niet helemaal met myn kopje by was in de meditatieve ardennen, gisteren en eêrgisteren. ik heb daar maar één uur gewandeld... en niet één keer zy aan zy met myn gezin. - - god, vergiffenis!...
    
de dinsdagclub in de roma straks, voorts. die gig is niet gewoon "totaal uitverkocht", myn telephoon staat bovendien roodgloeiend van aarts-fans die toch wél nog binnen willen. de telephoons van suzy electric en van lies robbeneiland staan daarvan nog méér roodgloeiend... we hadden daar gemakkelyk twee keer na mekaâr kunnen uitverkopen... 

om vier uur in de namiddag, net terug van die ardennen, naar de brouwer gefietst. met de elektrische fiets - zalig, die dééd het nog eens, voor de afwisseling. de excursie bleek echter niet nodig; goldface en de beversluys hadden àlles al geregeld. jammer dat ik niet eerst naar ze gebeld had. dwz; ik had wel naar de face gebeld, maar niet naar de bever; en de face nam niet op. "ik heb," zei die daarjuist, "ik heb de hele dag op ladders gestaan." 
    naar het schynt zyn ze wel met zyn vyftienen bezig geweest daarginders, in "zaal paroza", om die tent enigszins operationeel te krygen...
    
savonds alleen thuis, de kinderen weder zynde gaan optreden. in cc luchtbal, "home for christmas". van de zes of zeven musicals waar ze nu al in hebben meêgespeeld, is déze met stip de mooiste, wegens de meest persoonlyke, de meest individueel-creatieve.
    

Geen opmerkingen: