zondag 26 december 2010

april 2010


in april kom ik toevallig opnief in alle blaadjes, namelyk omdat myn bejaarde echtgenote, irene vervliet, ineens wereldberoemd is geworden, door het programma "benidorm bastards".***begin april komt er een single uit die ik, voor antwerpen studentenstad, heb opgenomen tezamen met evi hanssen (zie photo); het ding komt een stuk of zes keer op de radio...*** met myn beste vriendinnen kan ik een live uitvoering van 'sterren op de dansvloer' bywonen, een van de tofste voorstellingen van het jaar.***wat myn dagelykse lectuur betreft, verdiep ik my in de dagboeken van samuel pepys. luv intussen verslaafd geraakt aan de roulettes in oostende; dus zy zit te gokken, terwyl ik op hotel zit te lezen...***intussen schryf ik ook wekelyks voor de streekkrant. ik heb dus twee (extreem futiele) columns lopen.***ook de biografie van alexander von humboldt maakt diepe indruk op myn brein.***in theaterzaal "het kwartier" ben ik te gast by sam wauters. zyn muziekgroep begeleidt een vyftal liedjes van myn hand. dat komt goed uit, want myn writer's block duurt nog steeds voort. twee try-outs van comedy-voorstellingen moet ik daarom zelfs afzeggen; "ik heb geen nieuw materiaal."***ik sluit my aan by het managementbureau van johnny quidé, wat garantstaat voor de ene marathonvergadering na de andere. ook philip geubels en bert gabriëls lopen daar rond.***een optreden tezamen met bart van loo in cc aarschot kan niet doorgaan; bart zit vast in china, hy kan niet vliegen wegens de vulkaanuitbarsting in ysland...***18 april was de eerste mooie lentedag.***gig van de maand is wat my betreft het optreden van het rudy trouvé sextet in bar mondial op 23 april.***dan was ik nog eens jurylid voor een literaire wedstryd in zaal permeke, en op 28 april nam ik, in opdracht van cjp, een bende jongeren meê op stap door brussel.***de dag daarna komt er een boek van myn vader uit, "leonard baeken en ik", de mémoires aan zyn beeldhouwende oom, cfr http://www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=139; diezelfde dag kom ik op het vtm-nieuws omdat ik een anti-censuur-actie ondersteun, die nodig is omdat comedian dufraing het zwygen wordt opgelegd door een stel politieagenten.***23 april is een belangryke dag: ik stop met roken, drinken, koffie drinken en vlees eten, en ik neem my voor om iédere dag te gaan zwemmen; wat ik volhoud tot vandaag de dag toe, dus al mooi acht maanden lang.***24 april voeren koen bogaerts, manu bruynscheraede en ernst löw driemaal na mekaar een door uw dienaar geschreven en geregisseerd toneelstuk op, "nello is van hoboken". deze schryfopdracht schynt me eindelyk van myn writer's block te verlossen.

Geen opmerkingen: